2 de març 2020

Viatge a Escòcia amb furgoneta: Calais, Doncaster, Edimburg

ETAPA 1: Sabadell - Calais
Dia 1 i 2: Sabadell - Remoulines - Calais

Per viatjar a Escòcia amb furgoneta ens cal bastanta preparació i algunes provisions. Perquè el camí no es fes tant llarg, hem previst algunes aturades i prendre'ns els dos mil quilòmetres que distancien Edimburgh de Sabadell amb paciència i tranquil·litat. La primera tarda conduim uns quatre-cents quilòmetres fins la ciutat de Remoulines (França) i dormim a un àrea d'autocaravanes. Tot i així, fins a Calais encara quedaven pràcticament mil quilòmetres més a fer!

Era dissabte i a mitja tarda la furgoneta ens va confirmar que estàvem una mica bojos volguent fer tants quilòmetres en un sol dia... i va decidir per nosaltres: Al bell mig de l'autopista la "Vane" va dir prou.

Ja patíem pensant que sent dissabte a la tarda, a França, hauríem d'esperar fins dilluns. Però tot i el neguit, vam poder solucionar el que era només una petita averia en poc més de dues hores. Vam poder continuar fins a Beautor, on vam dormir a un àrea d'autocaravanes amb espai per a només dos vehicles.

ETAPA 2: Calais - Edimburgh
Dia 3: Ferri Calais - Doncaster

L'endemà al matí vam arribar més tard del que ens havíem proposat a Calais, però per sort, vam agafar el ferri i a les nou del matí estàvem a Dover (Regne Unit).

Durant aquests primers dies abans d'arribar a Escòcia, no vam dedicar moltes hores a visitar els llocs on ens aturàvem, sinó més aviat volíem descansar i desconnectar una estona de la carretera. La primera parada la vam fer a Sandwich, una petita vil·la medieval del districte de Dover. Només baixar de la furgo ja ens vam haver de canviar de roba i posar-nos pantalons llargs i una jaqueta. A finals de juliol, a Sandwich estàvem a només 18ºC, mentres Barcelona patia una important onada de calor a 40ºC.

Després de fer una volta pel centre, vam esmorzar a "No name Shop", a la "No name Street"; una botiga de productes francesos. Vam seguir el trajecte fins a Cambridge, on vam dedicar un parell d'hores a fer una volta pel centre de la ciutat universitària i vam dinar a un local mexicà, boníssim! Tot i no dedicar-hi gaire temps, és una ciutat bonica a la que ens agradarà tornar. Aquesta tercera nit vam dormir a un càmping als voltants de Doncaster.

- Remoulines Aire Camping Car: 21 Avenue du Pont du Gard, 30210 Remoulins, Francia
- Air Camping Beautor: 1 Rue du Port, 02800 Beautor, Francia
- Nanna Mexico: www.nannamexico.com/ (tripadvisor)
- Haxey Quays Camping (Doncaster)

Dia 4: Doncaster - Edimburgh

Uns 500 km ens distanciaven d'Edimburg, teníem moltes ganes d'arribar per fi a Escòcia i al llarg de la carretera  A68 road ens trobem un antic pas fronterer (Carter Bar), que encara manté una fita amb les lletres 'Scotland' i una bandera escocesa al màstil. A l'altra banda de la carretera un cartell et dona la benvinguda a Escòcia. Des d'aquí les vistes són molt boniques... però encara ens queden 100 km (60m) per arribar a la capital.

Al migdia arribem a Jedburgh per visitar l'Abadía Jedburgh, però abans dinem molt a prop, a The Carters Rest. uns plats combinats amb sandwich de pollastre, amanida i patates fregides. Ens sobta el silenci que hi ha al restaurant, tot i estar ple. L'abadia la veiem força bé per fora, sense entrar al recinte perquè volem prioritzar la visita a Melrose Abbey

Quan hi arribem, aprofitem per comprar la Scotland Explorer Pass de 7 dies. Molt recomanable si feu diverses visites culturals al llarg del viatge. La primera de les nostres visites en la que la fem servir és Melrose Abbey (s.XII): Un antic monestir que va ser atacat en diverses ocasions per la proximitat amb Anglaterra. Les restes són impressionants per l'alçada de l'edifici, els finestrals, els grans murs que encara queden dempeus i el color de la pedra envermellida.

A la tarda, agafem la carretera en direcció a St. Abbs. La carretera (A6105) és molt xula, estreta però d'un carril d'anada i un de tornada, amb molt poc trànsit, el que em permet practicar força estona la 'conducció al revés'. St.Abbs és un poblet pescador molt petit. El cel està tapat i no hi ha gaire bona llum, però l'indret és preciós i s'hi respira calma.

Continuem el camí fins a Tantallon Castle, però malauradament són pràcticament tres quarts d'hora de distància i arribem tard per entrar a Tantallon Castle; tanquen a les 17h i la última entrada de visitants és a les 16:30h (important veure els horaris a la web)*. Realment una llàstima perdre'ns aquesta visita, tot i que tampoc haguéssim pogut gaudir de les vistes espectaculars des del castell, perquè el cel està tapat i s'està fent fosc.

A Edimburg ens espera la nostra amiga Lucia. Ella i Vito, ja fa gairebé dos anys que hi viuen. Estarem un parell de dies amb ells i la Lucia ens ensenyarà el centre de la ciutat. Hi arribem pràcticament a l'hora de sopar pels anglesos; ens instal·lem i durant el menjar planifiquem els propers dies: des d'Edimburg, aprofitarem també per visitar la Capella Rosslyn. A tot això, ens adonem que el Guillem no troba el mòbil... i efectivament, l'ha oblidat a Melrose Abbey, per tant haurem de tornar-hi.

The Carters Rest (Jedburgh)

*Tantallon Castle (horaris 2018)