8 d’abr. 2018

Viatge a Sri Lanka: Anuradhapura

Dia 16. Pasikuda

Dos dies davant l'Oceà Índic, menjar bé, descansar a la piscina de l'hotel i dormir en un bon matalàs ens recarrega les piles. La nostra idea inicial era fer un viatge combinat Sri Lanka i Maldives, però vient els preus dels hotels a Maldives vam decidir passar més dies a Sri Lanka i gaudir a Pasikuda de dos dies de "dolce far niente", suficient per renovar energies i afrontar l'últim trimestre de l'any a Barcelona. A l'hotel "Anantaya Resort" ens van tracar com a casa, tot el personal era molt atent i amable, fa pocs mesos que van obrir i segur que es consolidarà com un dels grans hotels de la zona.
Ens sap greu despedir-nos del resort.. però encara ens queda un bon alicient abans de finalitzar el viatge: conèixer la primera ciutat singalesa: Anuradhapura.

Dia 17. Pasikuda - Anuradhapura

El trajecte de més de quatre hores entre Pasikuda i Anuradhapura s'ha fet llarg, molt llarg! I és que tots dos sabem que ja queda poquet per què aquest meravellós viatge acabi, i comencem a fer balanç de tot el que hem compartit els darrers dies a Sri Lanka.

Dia 18. Anuradhapura - Negombo

Ens aixequem d'hora (una altra vegada) al "Heaven Upon Rice Fields", esmorzem força ràpid i de seguida arriba el nostre guia. Tenim el temps just perquè la visita a les ruines de Anuradhapura és d'aproximadament de quatre hores, i hem d'arribar amb autobús a Negombo al vespre. El sol apreta ja a primera hora del matí, a les 8h ja fa molta xafogor. A diferència de la visita a Polonnaruwa, aquesta vegada agafem un guia i la veritat és que val la pena, és molt més entretingut i interessant que fer la visita pel teu compte. A Anudharapura, que evidentment també és Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO, veiem la dagoba més gran de Sri Lanka i les ruines de la que va ser durant més de mil anys, la capital del regne singalès independent. És curiós que siguin les ruines millor conservades del país, sent també les més antigues. Gràcies a les explicacions i anècdotes que comentem amb el guia, arribem a fer-nos una idea més completa del que va significar la fundació del regne singalès i com els seus valors i tradicions han perdurat fins avui. Al final de la visita hem pagat 13.500 rúpies entre tots dos per les entrades (4.200 LKR/persona), la visita guiada (2.500 LKR), el tuk tuk (2.500 LKR) i alguna que altra propina per deixar les sabates.

Dinem molt a prop de la parada d'autobusos (Private Bus Station) amb no més de 20 minuts, de seguida estem a l'estació esperant que l'autobús direcció Negombo no se'ns escapi. Són gairebé cinc hores de trajecte, una última aventura abans de tonar a casa!

Dia 19. Colombo - Dubai - Barcelona
El nostre vol surt de Colombo a les 10:05h i arribarà Dubai quatre hores després, fins a Barcelona és un total de catorze hores i mitja, sense l'alicient d'anar de vacances, sinó de tornar a casa, tot es fa més pesat, però d'aquest viatge ens emportem grans records:

• els somriures dels habitants d'Sri Lanka
  • el trajecte amb tren pel Hill Country
  • les plantacions de tè i les Tea Pluckers
  • els aesglaons de Sigiriya i el Pidurangala
  • les coves de Dambulla
  • la iaia del tren, que ens va oferir esmorzar
  • Passikuda i la platja davant l'hotel
  • l'excursió a Kandy amb Chanaka
  • el rice&curry, els plàtans i la panotxa
  • els 200 elefants de Kadulla
  • un tuk tuk, i un altre i un altre..
  • un nou viatge junts

VIATGE A SRI LANKA: Ruta de 19 dies

Despeses:
- Vols: 1.500€
- Visat: 70€
- Hotels: 50€/nit (mitjana)