3 d’ag. 2020

Una setmana a Nova York: Wall Street

Primer dia: Lower Manhattan i Wall Street

Tot i haver dit que ho portàvem tot organitzat i planificat, una vegada allà, tot canvia.
En funció dels horaris o del cansament, ho anàvem adaptant.

Des de New Jersey, l'autobús 165 l'agafàvem a la porta de l'apartament i en 20 minuts arribàvem al centre de Manhattan, a Port Authority Bus Terminal, al costat de Times Square. Una gran sort... perquè des d'allà és molt fàcil moure't amb metro o autobús d'un lloc a un altre.

El primer que vam visitar de NY va ser el World Trade Center i el memorial de l'11-S, les grans fonts en homenatge a les més de 3.000 persones víctimes dels atemptats impacta en totes les persones que visiten l'espai on abans hi havia les torres bessones.

Wall Street

Vam caminar pels carrers de Wall Street, una de les coses que ens impacta és l'alçada dels edificis: passem per Woolworth Building, un dels rascacels més antics de la ciutat i un dels 50 més alts. L'Ajuntament, la capella de 'Trinity Church' i seguim caminant per Broadway,  fins arribar a Battery Park. Molt a prop del parc hi ha la Whitehall Terminal, des d'on surten els ferris fins a Staten Island. No té pèrdua perquè hi ha unes lletres gegants on hi diu "STATEN ISLAND FERRY". Tot i així, en arribar és migdia i està 'a petar' de gent esperant que surti el proper ferri!

Primer canvi en la planificació: preferim dinar aviat i tornar al vespre. Dinem a 'Chipotle Mexican Grill', una bona recomanació per menjar bé, bo i barat. Seguim la visita pel districte financer, l'edifici de la borsa i la famosa escultura de la nena "Fearless Girl" desafiant el món dels adults. Tot i que va començar sent una eina de màrqueting, ha acabat sent símbol d'empoderament de la dona.

A la tarda tornem a Whitehall Terminal per agafar el ferri fins a Staten Island, és gratuït i tot i que no arriba fins a l'illa Liberty Island on està l'estàtuta de la Llibertat, es veu força bé. Nosaltres no teníem intenció de pujar-hi i per tant, ens va semblar que el ferri era la millor opció. Tot i així amb la New York City Pass estava inclosa (a triar amb el creuer pel Hadson).

Abans d'anar a sopar, havíem de decidir si pujar al One World Observatory avui o deixar-ho per un altre dia. No havíem tingut ocasió de reservar les entrades... i enlloc d'arriscar-nos, preferim aprofitar l'estona per anar fins al barri de Little Italy, agafant el metro línia verda des de South Ferry Station fins a Canal Street.

Coincidim amb les festes de San Gennaro, Patró de Nàpols. És una celebració important a Nova York perquè tot i tenir un origen religiós, durant 11 dies el barri es transforma en un ambient festiu, amb banderoles italianes decorant les façanes, paradetes de menjar italià al carrer, les terrasses dels restuarants engalanades... tot decorat amb els colors de la bandera italiana: vermell, blanc i verd. Un dels plats més típics els postres del sud d'Itàlia per excel·lència: els cannoli farcits de ricotta.

- Chipotle Mexican Grill (2 Broadway Frnt 4)
- Original Presto's (New Jersey)

Recorregut del dia: 12,2 km a peu, 13,3km amb transport públic
(distància aproximada segons Google Maps)