3 d’ag. 2020

Una setmana a Nova York: Midtown

Segon dia: Midtown Manhattan

Si el jet-lag té alguna cosa bona, és que ens despertem d'hora.

Molt a prop de l'apartament hi ha un local mexicà que fan esmorzars i obren aviat. Dos cafès i una truita enorme de patates, pernil, formatge... per només 7,5$. Res a veure amb els preus de Manhattan. Hi vam esmorzar pràcticament tota la setmana!

Desperar-nos aviat ens ajuda perquè avui volem reservar els tiquets per pujar al Top of the Rock (del Rockefeller Center) al vespre i veure la posta de sol. Però s'ha d'anar aviat per assegurar-te lloc en l'horari que vols. Tot el centre de la ciutat es considera 'Midtown' i caminant pels seus carrers veiem alguns edificis emblemàtics de la ciutat com els estudis de la NBC, la façana del Radio City Music Hall o la pastisseria 'Magnolia's Bakery'. Trobar-te-la sense cua no és molt habitual. I si, abans d'arribar al Rockefeller C. vam entrar a comprar uns cupcakes! Els havíem de tastar... un red velvet i un de xocolata, estan boníssims!

Top of The Rock

Una vegada assegurades les entrades pel Top of the Rock, agafem el metro direcció Central Park per ser dels primers en fer cua per entrar al Metropolitan (MET). Entrem amb la NY City Pass. Un bon consell és accedir abans de marxar al mapa del museu i triar quines són les sales que vols visitar, en funció del tipus d'art que t'agrada. Això facilita el recorregut per escurçar la visita; el museu és enorme: Picasso, Dalí, Jackson Pollock,Van Gogh, Rodin, Piet Mondrian, Degas, Matisse, Renoir, Rembrandt... i així fins a 2h 30min de visita. (més 10 minutets a la botiga...). Abans de marxar és xulo pujar a la terrassa del museu per contemplar les vistes a la ciutat i a Central Park.

Estem tant cansats que decidim buscar algun restaurant a prop per dinar. Ens decidim pel Naruto Ramen a Upper East Side (n'hi ha tres a la ciutat). Amb taxes i propina... 32$ dos menús.

Amb el metro ens apropem fins al Plaza Hotel i agafem la famosa 5ft Ave. A pocs metres topem amb la Torre Trump, Tiffany's, Victoria 'Secret, Gucci... i entre edificis de vidre, sobta trobar-nos St. Patrick's Cathedral. Tornem a estar al costat del Rockefeller Center, però només són les 16h, així que allarguem la tarda, descansem una estona a Briant Park i entrem a la Biblioteca pública, un edifici impressionant. Crèiem que no hi hauria turistes... però ens equivocàvem; a una de les sales principals hi ha inclús una senyal. Seguim passejant fins al Chrisler Building i la Grand Central Terminal. Ara ja si que necessitem parar i fer un cafè.

Al vespre pugem al Top of The Rock per veure la posta de sol rere l'Empire State. És meravellós!
Fa bon dia i la posta de sol deixa una llum màgica entre els edificis. Hem pogut fer moltíssimes fotos, però per ser setembre, estava molt ple de turistes a la terrasas, no vull ni pensar com deuria ser a l'agost. Al tornar a peu, parem a sopar al GoGo Curry, prop de Times Square i ens quedem a la plaça per veure l'ambient tan ple de gent, amb les pantalles il·luminades dels anuncis.

Naruto Ramen: menú per 12$. (1596 3rd Ave)
Go Go curry: Katsu curry per 9,55$. Tot, 22$ (273 W 38th St)

Recorregut del dia: 12,7 km a peu, 9,5km amb transport públic
(cal sumar la visita al museu...!!)